Kurutulmuş Patlıcan/Biber Dolması


Akşam çok bekledim, neredeydiniz? Biz de oturduk afiyetle yedik ;)

Bir tek Hamide'nin hakkı saklı... Dün, geç saate kadar çalışacağız, gelemem, dedi. ;) Ne zaman istersen güzelim, söyle sana özel olarak pişireceğim.

Hem küçük yaramazı da özledik. Hasret gideririz...

Hepimizin bir telaşı var artık. İstediğimiz her zaman bir araya gelemiyoruz. Bazen çocukluğumuzu düşünüyorum da hep bir arada hep iç içe... Şimdi herşey daha kolaylaştı ama zaman yok, telaş çok. Gönüller bir olsun, diyoruz. Bu da sadece bir teselli mi, acaba.

Bilemiyorum...

Ben özlüyorum, o eski günleri...

Duyurulur; eş, dost, akrabaya...

Ben tarife geçeyim, bu konu uzar  gider yoksa...

Malzemesi

20-25 adet kurutulmuş dolmalık patlıcan
10-15 adet kurutulmuş dolmalık biber

İç Malzemesi
3 su bardağı pirinç
8-10 kuru soğan (gözünüze çok gelebilir ama lezzetin kaynağı)
2 yemek kaşığı salça (1 kaşık domates salçası, 1 kaşık biber salçası kullanılabilir)
Maydonoz
Nane
Kırmızı biber
Karabiber
1 çay kaşığı şeker
Tuz
Sıvıyağ
Tane Sumak (isteğe bağlı)


Hazırlanışı

Patlıcan ve biber kuruları kaynamış suda 7-8 dakika haşlanır (yumuşayıncaya kadar) ve süzülür.

İç harcı için önce soğanlar doğranır ve kırmızı biberle sıvıyağda kavrulur. 
Daha sonra ayıklanıp, yıkanmış pirinç eklenir, tuz ve şeker atılarak iyice kavrulur. 
Pirinç iyice kavrulunca, salçasını eklenir.
Karabiber ve bol nane eklenip tane tane olana kadar kavrulur.
Ocaktan alınır ve ince ince doğranmış maydanoz üzerine serpilir.
Yarım saat dinlendirilir ve harmanlanır.


Çok sıkı olmayacak şekilde patlıcan ve biberler doldurulur.
Dolmaları yerleştireceğiniz tencerenin dibine bir pasta tabağını ters çevirerek yerleştiriniz. Fotoğrafını çekip, ekleyeceğim Bu tabağın üzerine dolmaları diziniz. 
Dolmaları geçmeyecek şekilde (dolmaların bir parmak altında) su konulur.
Normal tencerede önce birkaç dakika kaynatın sonra altını kısarak pişirebilirsiniz.
Ben düdüklü tencerede 10 dakika pişirdim.


Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. Merhaba dolmalar nefis görünüyor ellerinize sağlık.güzel tariflerinizi bekliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. en kısa zamanda etkinlik içinde tarif göndereceğim ama ev taşıyorum. Başka söze gerek yok sanırım.

      Sil
  2. TANIŞTIĞIMA MEMNUN OLDUM CANIM
    ENFES OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK
    :))
    MUHABBETLE KAL

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. ben de çok memnun oldum ;)

      Sil
  3. bayılırım:))
    ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar

    YanıtlaSil
  4. o kadar çok severim ki şuan olsa sabah sabah yerim,ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. ohh miss ellerinize sağlık blogunuzun izleyicisiyim artık paylaşımlarınız bol olsun

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)