Tavuklu Mantarlı Bohça Böreği


Hem yapımı kolay hem de çok lezzetli bir börek... 

Malzemesi
6 adet yufka
2 yumurta (birinin sarısı üzerine sürmek için ayrılacak)
1,5 su bardağı süt
1 su bardağından bir parmak eksik sıvıyağ

İç malzemesi
1 tavuk göğüs
750 gr. mantarın sap kısımları (Limonlu su)
4-5 sivri biber
1 kırmızı biber
Sıvıyağ
Tuz
Karabiber (ben kullanmadım)

Hazırlanışı
Önce iç malzememizi hazırlıyoruz.  Mantarları 15-20 dakika bol limonlu suda bekletiyoruz ki kararmasın. Daha sonra yıkayıp hazırladığımız mantarların sadece sap kısımlarını doğruyoruz. Biraz sıvıyağda kavuruyoruz ve tuzunu atarak ateşten alıyoruz.

Tavuk göğsünü de küp küp doğrayarak ayrı bir kapta sıvıyağ koyarak kavuruyoruz. Önce harlı ateşte sulanıyor sonra kısık ateşte suyunu çekinceye kadar pişiriyoruz. Tuz ve karabiberini atıp ateşten alıyoruz.

Biberleri yine ayrı bir kapta soteliyoruz.
Dikkat edilmesi gereken hepsini çok az sıvıyağda soteleyeceğiz ki böreğimiz çok yağlı olmasın. Birbirine ekleyeceğiz. İç malzememiz hazır...

Süt, Sıvıyağ ve yumurtaları (birinin sarısı üzerine sürmek için ayrılacak) karıştırarak sosumuzu hazırlıyoruz. Bir yufkayı sererek sostan sürüyoruz. Daha sonra mektup zarfı gibi katlıyoruz. Üzerine azıcık sos daha sürerek dörde bölüyoruz. Dört küçük kare elde ediyoruz. Her birinin ortasına iç malzemeden koyarak bohça gibi her köşesini ortaya doğru katlıyoruz. Ters çevirerek tepsiye diziyoruz.

Ayırdığımız  yumurta sarısını üzerine sürerek, 200 derece fırında pişiriyoruz.


Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. off Fincan teyze, biz acız şu anda ve agzımın suyu aktı diğer öğretmen arkadaşımla..

    YanıtlaSil
  2. hayırlı cumalar canımmm kardeşimm...
    özledimm sizleri..
    pek uğrayamıyorum bu aralar,sayfalarınıza,sayfama,lezzetli ve muhabbet dolu satırlarınıza...
    mazur görün beni ne olur..
    bende yapmıştım geçenlerde,yoğunluktan resimlemek kısmet olmadı:)
    afiyetler olsun canım..
    öpüyorum.
    muhabbetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. alışmışım size bir süre ses çıkmayınca meraklanıyorum... Eskiden hiç vesveseli değildim, ihtiyarlıyorum sanırım.

      Sil
  3. ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
    SICAK KOKUSU MÜKEMML ALDIM SAYGIYLA KUCAKLIYORUM
    :)

    YanıtlaSil
  4. Yaradanın ''affına'' RESULÜNÜN '' sevgisine'' cennetin en güzel'' köşesine'' mazhar olabilmeniz dileğiyle.. Hayırlı cumalar....

    Elllerine saglık nefis olmuş çok leeztli olur mantarla tavuk sizlere afiyet olsun canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne güzel dualar bunlar, Allah razı olsu. Sizede hayırlı cumalar

      Sil
  5. Karnımın acıktığını hissettim..olsada yesek..çok güzel görünüyorlar..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Börekler şahane görünüyor,ellerine sağlık.Hayırlı cumalar diliyorum.Sevgiler,mutlu haftasonları:)

    YanıtlaSil
  7. Mmmm börekler nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. ellerine sağlık canım...
    harika görünüyor...
    kocaman sevgiler...
    banada beklerim...

    YanıtlaSil
  9. Una fantastica idea!!! Complimenti, baci e buon fine settimana

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel görünüyor, bende tavuk mantar kombinasyonunu çok seviyorum.Birlikte birbirlerini tamamlıyorlar.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tavuk mantar gerçekten birbirine çok yakışıyor. Teşekkürler...

      Sil
  11. Nefis olmuş harika görünüyor ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  12. Tamda acıkmışken bu tarif çok iyi geldi :) En kısa zamanda denicem, ellerine sağlık Fincan teyze ;)

    YanıtlaSil
  13. Ellerinize sğalık çok severim bu tarz börekleri sizinkide nefis görünüyor..

    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler...
      ben de zengin iç malzemesi olan börekleri seviyorum.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)