Zeytinyağlı Lahana Dolması


Bu mevsimde nereden çıktı, demeyin.
Mevsiminde sardığımız lahanaları buzluğa atmıştık. Onları çıkarıp pişirdik.

Çok güzel bir değişiklik oldu, özlemişiz...

Malzemesi

1 orta boy lahana (yumuşaklarından seçiyorum, hemen sarmayıp birkaç gün bekletiyorum)
Haşlamak için su
1 yemek kaşığı tuz

İç Malzemesi

4 su bardağı pirinç
9-10 adet kuru soğan (gözünüze çok gelebilir ama lezzetin kaynağı)
2 yemek kaşığı salça (1 kaşık domates salçası, 1 kaşık biber salçası kullanılabilir)
Maydonoz
Nane
Kırmızı biber
Karabiber
1 çay kaşığı şeker
Tuz
Sıvıyağ

Hazırlanışı

İç harcı için önce soğanlar doğranır ve  sıvıyağda kavrulur. Biraz kavrulunca kırmızı biber atılır ve biraz daha kavrulur.

Daha sonra ayıklanıp, yıkanmış pirinç eklenir, tuz ve şeker atılarak iyice kavrulur.

Pirinç iyice kavrulunca, salçasını eklenir.

Karabiber ve bol nane eklenip, pirinçler şeffaflaşıp, tane tane olana kadar kavrulur.

Ocaktan alınır ve ince ince doğranmış maydanoz üzerine serpilir.

Yarım saat dinlendirilir ve harmanlanır.

Lahanaların üst bir iki yaprağını alıyorum ve dörde bölüyorum. Büyük derince bir kaba su koyup kaynatıyorum ve tuzunu atıyorum. Bu suda lahanaları sırayla haşlıyorum. Haşlanan lahanaları süzgece alarak iyice süzülmesini sağlıyorum.

Sarma aşamalarının fotoğrafı yok. Bence lahana, yapraktan keyifli sarılıyor.

Bunları biz kışın yapmıştık. Şimdi hazır sarılmış lahanaları buzluktan çıkarttım. 2-3 saat kadar erimesini bekledim ve düdüklü tencereye dizdim. Yalnız düdüklü tencerenin en altına bir pasta tabağını ters çevirerek koyuyorum.

Fotoğrafta olduğu gibi, böylece alttanda su devri sağlanıyor ve dolmalarınız eşit şekilde pişiyor. Tencerenin altı hamur üstü diri olmuyor. Düdüklü tencerede de çok kısa sürede hazır oluyor.


Sıralı bir şekilde yerleştiriyoruz ki pişerken açılıp, dağılmasın.

Üzerine birkaç lahana yaprağı sererseniz üste kalan dolmalar da açılmaz.
Üzerine bir tabakta koyabiliriz.


Üzerine azıcık zeytinyağı gezdirip, üzerini geçmeyecek kadar (yüzeyüz) su koyup, düdüklü tencerenin kapağını kapatıyoruz. Buharı çıktıktan sonra, kısık ateşte 20 dakika pişirdim.
Sonuç, biz doyamadık ;)

Afiyet Olsun...

Yorumlar

  1. ELLERİNE SAĞLIK CANIM
    SENİN ELİNDEN HARİKA LEZZET..
    :)))

    YanıtlaSil
  2. yaa çok severim ama ben olmazki şimdi;)benim eşim malatyalı orada bayram yemeğidir lahana sarması, o yüzden hep bayramlarda malatya ya gidip bol bol yerim :)

    YanıtlaSil
  3. Harika görünüyor valla :) Bizim buzlukta lahanamız yok işin kötü yanı, misafirliğe gelsek size kalmış olur mu ;)

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık..bayılıırım lahana sarmasına..Bende zamanında haşlar buzluğa birer pişirimlik koyarım..çok pratik oluyor.

    YanıtlaSil
  5. Lahanaları görür görmez tam da nereden buldu ki lahanayı derken buzluktan çıkardığını okudum:=)Çok severim bayılırım sabah sabah ağzımın suyu aktı:=)))

    YanıtlaSil
  6. Ayy pek de severim...
    Bulamam kı şimdi ben sarmalık Lahana..
    Ellerıne sağlık bereketı ile..

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık,bayılırım...

    YanıtlaSil
  8. çok güzel gözüküyor,ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım sevgilerimi bırakıyorum

    YanıtlaSil
  10. Ben 4 büyük soğan koydum 9 soğan bana çok fazla geldi canım ya içi gayet lezzetli oldu şimdi sarıcam bence soğan sayısını küçük ise 7 büyük ise 4 yapın daha iyi

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)