Kış Hazırlıkları

Taze Fasülyenin Kurutulması

Kış hazırlıklarına yavaş yavaş başlamak gerekiyor artık.
Biz bu sene geç bile kaldık ;)
En büyük yardımcım yine görev başında...

Fasülyleri babam Burdur'dan  aldırmış. Gerçekten çok lezzetli bir fasülyeymiş.
Birazını diplelik, birazını kavurmalık doğradık.
Bir gün (hatta bir öğleden sonra/yarım gün) güneşte kaldı sonra gölgeye aldık ki rengini kaybetmesin.
Kışın pişirdiğimizde de yeşil olsun. Aralıklarla fasülyeleri ters düz etmekte fayda var. Şöyle elinizle karıştırsanız yeter. Havanın nemi, sıcaklığı, esinti vb. kurutma için önemli.
Benimkiler 3 gün de kurudu. Şimdi geniş bir tepsiye koydum.
Ara ara şöyle bir karıştırıyoum. 3-5 günde öyle kalsın ki iyice kurusun.

Diplelik doğranan fasülyelerimiz...
Fotoğraf biraz bulanık  olmuş ;)

Bu da kavurmalık, yemeklik doğrananlar...
Verev doğruyoruz fasülyeleri ;)

 
İşte kurutulmuş taze fasülyelerimiz...


Verev doğradığımız kavurmalık kurutulmuş fasülyeden de diple yapabilirsiniz.




Kışın afiyetle yenecek bunlar...
Buyrun beraber olsun ;)

Yorumlar

  1. Ay bayıldım..fasulyelere..çok güzeller..ne kadar emek...ellerinize sağlık..hiç fasulye kurutmamıştım..ben buzlukta şok dondurur ,öyle kullanırım..ama kurutmaya imrendim şimdi..ee bir deneyelim ,bakalım..banada sizede kolay gelsin..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim...
      dene memnun kalacaksın...

      Sil
  2. BEN HAZIRLAYIP BUZLUĞA KOYUYORUM.
    HİÇ KURUTMADIM,BİZİM BURALAR DA NEM ÇOK KURUR MU BİLMİYORUM?
    SİZİN FASULYELER NE GÜZEL KURUMUŞLAR.SAĞLIKLA AFİYETLE YEMEYİ NASİP ETSİN RABBİM.
    AİLECE ELLERİNİZE EMEKLERİNİZE SAĞLIK.
    SEVGİLER...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nem çoksa kurur mu bilemiyorum.
      ayrıca iyi dileklerin içinde teşekkürler.

      Sil
  3. Ben böyle birşeyi ilk defa görüyorum:)Sadece buzluğa konur bilirdim.Fasülyenin kavrulduğunu da ilk görüyorum:)Ama sanki böylesi daha sağlıklı.Birgün bahçeli evim olursa yapacağım bunu,teşekkürler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz önce turşusunu yapar sonra kavururuz ;)
      önce kurutur sonra kavururuz
      bir de tazesini haşlar tavalarız ;)
      bize yeter ki fasülye olsun ;)
      bahçeli eve gerek yok arkadaşım, evin güneş görsün yeter...

      Sil
  4. eline sağlık çok güzel sebze zaten

    YanıtlaSil
  5. BENİM ANNEANNEM YAPAR BİZLERE DAĞITIRDI AMA SANIRIM BU SENE BENDE KENDİM YAPACAĞIM,ELİNE SAĞLIK,AFİYETLE TÜKETİN..

    YanıtlaSil
  6. bayılırım kış hazırlıklarına
    ramazan geçsin bende kışlık soslarımı hazırlayacağım inşaAllah

    YanıtlaSil
  7. böyle harika fasülye bulupta kurutmamak olurmu :)elinize emeğinize sağlık valla mis gibi fasülye koktu burnuma...afiyet şeker olsun inşallah

    YanıtlaSil
  8. ohhh çok severim eline sağlık.gerçekten emek verilerek yapılıyor tüm bunlar emeğinede sağlık

    YanıtlaSil
  9. Fasülyenin her halini severim..Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de ;)
      kurutulmuşunu daha bir çok severim...

      Sil
  10. Fasülyeyi bende çok severim ama hiç kurutmadım akrabalar sağolsun yaptıkları zaman mutlaka banada gönderirler.Afiyet olsun Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne kadar şanslısınız...
      teşekkür ederim.
      görüşmek dileğiyle ;)

      Sil
  11. ne tatlı bir yardımcınız var :)Allah bağışlasın..
    fasulyeyi çok severim ama ne kuruttum nede kurutulmusunu yedim..eminim çok lezzetli oluyordur.ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim...
      denemenizi tavsiye ederim...

      Sil
  12. kış için hazırlık ne güzel bizim burada kurumuyor
    ama kurutulmuş fasulyenin tadıda nefis
    yemiştim 1kere afiyetle yemek nasip olsun inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beklerim efendim yolunuz düştüğünde ;)
      zevkle hazırlarım...

      Sil
  13. kurutulmuşunu görmemiştim hiç :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)