Tulum Peynirli Semizotu Salatası

Bugün yarım işleri tamamlıyorum.
Daha önce Sevgili Reyhan'ın Anne Eli Gibi bloğunda gördüğüm salatayı
küçük değişiklikler yaparak hazırladım.
Her şekli ile çok lezzetli oluyor.
Değişik versiyonlarını deniyorum. İki ayrı şeklinide sizlerle paylaşacağım.
Tulum peyniri semizotuna çok yakışıyor ;)

 Tarif 1 (yukarıdaki fotoğraf)
Malzemesi
Yarım bağ semizotu
2 adet közlenmiş kırmızı biber
6-7 adet yeşil soğan
yarım bağ maydanoz
2 adet kabuğu soyulmuş domates
Tulum peyniri
Sosu için;
Nar ekşisi
Limon suyu
1 diş sarımsak
Zeytinyağı
Tuz

Hazırlanışı
Semizotu atıklanır, yıkanır ve iri iri doğranır. Yeşil soğan, maydanoz, kırmızı biber, domates ince ince doğranır ve eklenir.
Tulum peynirini ezdim ve yaklaşık 2 yemek kaşığını üzerini süslemek için ayırdım. Geriye kalan tulum peynirini ve sosunu ekleyerek karıştırdım.
Üzerini tulum peyniri ve nar ekşisi ile süsledim.

Tarif 2 (aşağıdaki fotoğraf)
Malzemesi
Yarım bağ semizotu
6-7 adet yeşil soğan
yarım bağ maydanoz
2 adet kabuğu soyulmuş domates
Tulum peyniri
Sosu için;
Nar ekşisi
Limon suyu
Zeytinyağı
Tuz
Hazırlanışı
Semizotu ayıklanır, yıkanır ve iri iri doğranır. Yeşil soğan, maydanoz, domates ince ince doğranır ve karıştırılır. Sosunu ekleyerek karıştırılır.
Tulum peynirini ezip, tamamını üzerini koydum. 





Birincisinde kırmızı biber ve sarımsak var ve tulum peynirini salatanın içine karıştırmak lezzeti arttırıyor. Benim favorim kesinlikle birinci ;)

Tercih sizin...

Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. Semiz otu tulum peyniriyle buluşur da yenmez mi?Çokk severim.Ellerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. semizotunu çok severim, peyniride ,,,,demekki bu salataya bayılırım...ellerinize sağlık...bu arada link bankası diye bir sayfa var...oraya mesaj atarsanız isminiz listesinde yer alır....orda isminizi göremediğim için haber vereyim dedim...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilgi için teşekkürler hemen mesaj atacağım.
      sevgiyle kalın...

      Sil
  3. Mmmm salatalar nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel bir salata olmuş ellerinize sağlık bayıldım..

    YanıtlaSil
  5. Semiz otu ve taze soğan çok iyi fikir,ilk defa görüyorum,ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de bu karışımı ilk denedim. salatalarda başka peynirler kullanmıştım ama tulum peyniri çok yakıştı...

      Sil
  6. Sağlıklı ve çok lezzetli bir salata...

    YanıtlaSil
  7. Vallahi ikisine de itirazım yok Fincan Teyzecim:) Zira birbirinden nefis duruyorlar.. Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  8. bloğumda ''SANAL İFTAR''yapıyorum bu özel davetimde sizide görmekten gurur duyar postlarınızı merak ile bekliyoruz çörekotum.blogspot

    YanıtlaSil
  9. nefis bir salata olmuş ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  10. Bencede tulum peyniri çok yakışıyor semizotuna
    Ellerine sağlık arkadaşım
    Hayırlı kandiller

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim...
      ben de sizin kandilinizi kutlarım ;)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)