Zeytinyağlı Fasülye



Bu aralar bloğumla çok ilgilenemiyorum.
Dönemin başlaması ile yoğun bir iş temposu...
Yazın rehavetini atıyoruz üzerimizden...

Evde her şey yolunda gerçi Kuzey Efendi bazı şeylerden pek memnun değil ;)
İngilizce kursuna başladım.
Bir sene sonra bloğumu hem Türkçe hem de İngilizce yazmayı planlıyorum.
Cuma günü Yüksek Lisans için başvurumu yaptım.
Haftaya derslerim başlıyor.
Yıllar sonra tekrar öğrenci olmak çok garip geliyor.
Yine de tatlı bir heyecan...

Bu çalışmalarım ister istemez oğlumu etkileyecek.
Anneciğim şunu bil "bugün ne yapıyorsam, senin yarınların daha güzel olsun" diye...
Daha çok özen göstereceğim onunla daha kaliteli zaman geçirebilmek için...

Malzemeler
1 kg taze fasülye
2 adet soğan
3-4 tane sivri biber
4-5 diş sarımsak
2 kesme şeker
4 adet domates
8 yemek kaşığı zeytinyağı
Tuz

Hazırlanışı

Önce fasülyeleri ayıklayıp, yıkıyoruz. Daha sonra enine ikiye kesiyoruz, uzun uzun.


Daha sonra düdüklü tencerenin dibine soğanları ve biberi ince ince doğruyoruz.

Onların üzerine fasülyeleri düzgünce diziyoruz.
Servis yapacağımız zaman rahat olsun diye...


Üzerine sarımsakları doğruyoruz. Kabukları soyulmuş domatesleri küçük küçük doğruyoruz ve en üzerine yayıyoruz.


Zeytinyağı, şeker ve tuzu da ekliyoruz.
Hiç su koymadan düdüklü tencerede 20 dakika pişiriyoruz.


Piştikten sonra şeklini bozmadan tabağa alıyoruz.
İstediğiniz gibi süsleyebilirsiniz.
Servisten önce şöyle bir önerim olabilir; 2 diş sarımsağı azıcık tuzla dövüp, üzerine 1-2 kaşık zeytinyağı ekleyerek en üzerine sos olarak dökebilirsiniz hatta fırça ile sürebilirsiniz.
Böylece daha parlak bir görüntü ve damak çatlatan bir lezzet elde edebilirsiniz.


Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. dün bizdede vardı ne kadar yesemde doymam çok severim
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum...
      teşekkür ederim...

      Sil
  2. başarılar dilerim arkadaşım.

    fasulyen harika görünüyor ellerine emeklerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. düdüklüde ayrı bir leziz oluyor fasülye,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem de çok pratik oluyor...
      tekrar teşekkürler...

      Sil
  4. Ellerinize sağlık,nefis olmuş..Size başarılar dilerim,okumanın yaşı yoktur..sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Harika görünüm...
    Bugün de ben yaptım...
    Şimdi görünce gülümsedim...
    Kalp kalbe karşı... :)
    Mutlu akşamlar...

    YanıtlaSil
  6. yazın kral sebzesi nefis olmuş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  7. önce öğrenim çalışmalarında başarılar diliyor sonra fasulyenin tadına bakıyorum,nefis eline sağlık..

    YanıtlaSil
  8. başarılar diliyorum sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)