Erik Marmelatı


Bu sene reçeli abarttık mı?
Daha kayısı reçelini ve marmelatını yazmamışım onu fark ettim ;)
Taslak halinde bekleyen o kadar çok tarif var ama fırsatım olmadı.
Yarına ödevim var, ben bloğumda tembellik yapıyorum...
Sevgiyle kalın...

 Malzemeler

2 kg erik (1 kg için 3 su bardağı şeker)
6 su bardağı şeker
2 su bardağı su (1 kg için 1 su bardağı su)
2-3 tane limon tuzu ya da 2-3 damla limon suyu
(ben limon tuzu kullandım)

Hazırlanışı

Erikler yıkanır ve kabukları soyulur ve dilim dilim doğranır.
2 su bardağı su eklenerek haşlanır.

Erikleri el blendırı ile iyice püre haline getiriyoruz.
 Şekerini ekliyoruz ve pişirmeye devam ediyoruz.
Dikkat edin taşmasın.

İstediğiniz kıvama gelinceye kadar kaynatıyoruz.
Sonra limon tuzunu da ekliyoruz ve 5-6 dakika daha kaynattıp, ateşten alıyoruz.


Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. ellerinize sağlık bende evdeki aldığım ama yenmeyen erikleri komposto mu yapsam marmelat mı yapsam diye düşünüyordum iyi oldu tarif :)

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık,nefis bir marmelat olmuş.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. Bizde en sevilen marmelat çeşididir.Mayhoş mayhoş ohh..Afiyet olsun.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Erik marmelatı ile tart yapıyorum. eriğin o mayhoş tadı ile çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  5. Canım,
    ellerine sağlık. Muhteşem görünüyor. Bu sene bende elime geçen her meyvenin reçelini ya da marmelatını yaptım . Kahvaltıda tereyağının üzerine sürerek yemeye bayılıyorum.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  6. çok severim mürdüm marmelatını,geçenlerde bende yaptım,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  7. Çok güel görünüyor,ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  8. erik marmaletanın daha hiç yapmadım ama yapacak olursam aklımda olsunda senin bloğundan tarifdeki gibi yapayım:) tarif için teşekkürler.
    bu arada bloğumda ödülün var alırsan sevinirim sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Bende mürdüm eriğini çok severim ama reçelini hiç yapmamıştım,ellerine sağlık çok güzel gözüküyor.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)