Etli Ekmek (Kastamonu)

 Kastamonu'nun meşhur Etli Ekmeği...
Bunları Aslı'nın Annesi Münire Abla yaptı.
Tekrar "ellerine sağlık"...
Ben de sizler için fotoğrafladım, öğrendim ve afiyetle yedim ;)
Bir daha ki sefere ben yapacağım ;)
Dün akşam için Volkan ve Aslı'ya da teşekkürler...

Gelelim tarifine;
Ben yapmadığım için ölçüsü yok.
Un su ve tuz ile yumuşak bir hamur yoğuruyoruz.
Bizim arnavut böreğinin hamuru gibi...
Fotoğraftaki büyüklükte kozalıyacağız. Hamurumuzun üzerine bir bez örtüyoruz ki kurumasın.
Yaptıkça kozalayacağız...

Aklımdayken içini de tarif edeyim.
İnce kıyılmış maydonoz ve soğan, kıyma, tuz ve su
(isteğe bağlı azıcık karabiber de atabilirsiniz) 
güzelce harmanlayacaksınız.
Fotoğraftaki gibi sulu bir kıvamı var.


Sekildeki gibi açıyoruz. 

Yarısına iç konuluyor ve diğer yarısı üzerine kapatıyoruz.

Sonra kızdırılmış, yağsız tavaya...


Şimdi burası önemli;
üste kapattığımız kanat üstte kalacak şekilde tavaya alıyoruz.
Altı kızarınca üstüne yarım yemek kaşığı sıvıyağ gezdirip ters çeviriyoruz ve diğer tarafını da kızartıyoruz.
Altını tekrar yağlamıyoruz. O tarafı kıymanın ve tavanın yağıyla yağlanmış oluyor.

Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. Münire ablanın ellerine sağlık da oluyor mu böyle canım çekti şimdi ne olacak:=)))

    YanıtlaSil
  2. Bizde çiğ börek denir bu lezzete..Biz tek fark olarak domates rendeside koyarız..Bizde annemle dün yaptık..Çok güzeldi..Münire ablanın yaptıklarıda çok lezzetli görünüyor..Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Münire ablanın Ellerine sağlık memeleketimin etli ekmeği olurda güzel olmazmı:) necla arkadaşım ben sana tekrar yaparım..

    YanıtlaSil
  4. yemede yanında yat çok güzel görünüyor eline sağlık yapanın. bizim yörede içli denir

    YanıtlaSil
  5. adı ne olursa olsun ben buna bayıldım,ellerine sağılık canım.

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık. Ziyaretiniz için de teşekkür ederim. Çorum kurabiyesinde 250 g.lık tereyağ kullanılıyor.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)