Zeytinyağlı Kereviz


 Kerevize karşı uzun zaman ısınamadım.
Pişerken ki kokusuna alışamadım.
Bu tarifin sahibidir bana kerevizi sevdiren...

Fotoğraftaki dört kerevizden iki tanesini böyle pişirdim.
Diğer ikisini Hayriye Teyzemin tarifine göre pişirdim.
Birkaç güne kadar onu da yayınlarım.
Sevgiyle kalın...

 Malzemeler

2 adet kereviz
2 adet havuç
1 adet patates
1 adet büyük soğan
4-5 diş sarımsak
1 adet limon
1 su bardağı zeytinyağı
1,5 su bardağı su
1 çay kaşığı şeker
Maydanoz
Tuz

Hazırlanışı

Çocukluğumda hiç sevemediğim, kereviz.
Şimdi ben pişiriyorum ;)

Bütün malzemeleri güzelce yıkayıp, soyuyoruz.
Orjinal tarifta patetes yoktu. Oğlumda yer umudu ile ben ekledim, siz koymayabilirsiniz.

Patatesleri, soğanı ve kerevizleri yarım ay şeklinde, havuçları daire şeklinde doğradım.
Limonun kabuğunu soyarak yine daire şeklinde doğradım.

Tencerenin dibine soğanları, sonra patatesleri yerleştirdim.

Üzerine kerevizlerin yarısını sıralıyoruz.

Onun üzerine havuçları...
Bu kata doğranmış sarımsak ve limonu da diziyoruz.

Üzerine kalan kerevizi, kerevizin yeşil yapraklarını ve maydonozu koyuyoruz.

Şeker ve tuzunu suda eritebilirsiniz.
Suyunu ve zeytinyağını da üzerine ekliyoruz.

Kaynayıncaya kadar harlı ateşte, sonra kısık ateşte pişiriyoruz.
Kerevizler yumuşayıncaya kadar pişirelim.


Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. kışın bol bol yemek lazım...
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
  2. :)dün akşamki menümde bu yemek vardı..çok leziz gerçekten ama ben su ile portakal suyunu karştırıyorum lezzeti daha farklı oluyor,bir de böyle dene derim

    YanıtlaSil
  3. eskiden bende yiyemiyordum ama şimdi çok seviyorum ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. ELLERİNİZE SAĞLIK
    BENDE YILLARCA KEREVİZ YEMEDİM ŞİMDİ İSE VAZ GEÇİLMEZİM
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
  5. Artık kış sebzelerine geçiş yapmak vakti geldi sanırım.Güzel bir tarif pişirirken yararlanaçağım eline sağlık

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık afiyetler olsun canım.

    YanıtlaSil
  7. Kereviz çok sağlıklı. Ellerinize sağlık. kışın yapmaya çalışırım. ben de salçalı pişirip terbiye yapıp bir çay bardağı portakal suyu ile bir taşım pişirip kapatırım.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)