Portakallı Kek


Oğlumun piknik menüsü...
Benim yakışıklı oğlum artık arkadaşlarıyla sözleşip pikniğe gidiyor.
Birkaç hafta önce -bu havaların çok güzel olduğu bir kaç gün vardı ya-
sitenin tatlı yaramazları sabah kahvaltısı için sözleşmişler.
Sitenin çardağında kahvaltı yapacaklar.
Akşama paşam liste hazırlamış bile...
"Ben arkadaşlarıma kek yapcam, pasta yapcam" diye dolaşıyor.
Herzaman ki gibi ben bu güzel organizasyona katılamadım ama
oğlum, annanesi ve arkadaşlarıyla çok eğlenmiş.
Akşam çok mutluydu.
İkinci gün hava iyice soğudu.
Kuzey efendi annanesine soruyormuş "nannane, güneş neden evine gitti".
Gel de anlat bakalım.
Sabırsızlıkla havaların düzelmesini bekliyoruz.
Arkadaşlarımız Küçük Ada, Sina ve Kuzenimiz Ada
tabii ki bir de yaşıtımız sandığımız "Sultan" ile kahvaltı yapmayı...
Bunu da anlatayım tarife geçiyorum.
Hazırlık yaptığımız akşam soruyorum "kiminle kahvaltı/piknik yapacaksınız" diye.
Herkesi tek tek saydı. Sonra durdu "ama anne Sultan'ın haberi yok, o gelemez ki"
Tutturdu ki hemen Sultan'ı arayın, haber verin o da gelsin.
Sultan abla okul arkadaşı sanki "Sultan", teyze falan yok.
Sultan Abla annemin üst komşusu bizim de çok sevdiğimiz bir ablamız, oğlumunda arkadaşı ;)
Öpüyorum seni Sultan Ablacığım...

Oğlumun pikniği için hazırladığımız poğaçanın tarifini daha önce vermiştim.

Portakallı kekimiz de çok beğenilmiş, işte tarifi...

Malzemeler
3 yumurta
2 su bardğı şeker (portakallarınz tatlı ise bir parmak kadar eksiltilebilir)
1 su bardağı portakal suyu
1 su bardağı süt
1/2 (yarım) su bardağı sıvıyağ
1 tane portakalın kabuğu rendelenecek
1 adet kabartma tozu
1 adet vanilya
4 su bardağı un (kıvamına göre 4,5 bardakta olabilir, yumurtaların büyüklüğüne göre değişebiliyor)

Hazırlanışı

Önce yumurtalar şeker ile iyice çırpılır.

Sonra içine portakal suyu ve süt eklenir azıcıkta öyle karıştırılır.
Yağ ve portakal kabuğu eklenir.

Sonra un, kabartma tozu, vanilya eklenerek çırpılır.

Kalıpta pişirilecekse kalıp margarinle iyice yağlanır.
170 derecelik fırında pişirilir.
Afiyet olsun...


Yorumlar

  1. Mis gibi portakal kokan harika bir kek. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  2. oh oh süper canım.
    eline sağlık aldı lezzetlin:)

    YanıtlaSil
  3. canım poğaça ve kek istedi yaaa
    ne kadar güzeller onlar öyle
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  4. kek olsun çocuklara yesinler hiç değilse hazır gıdalardan uzak kalırlar

    YanıtlaSil
  5. hazır topkeklere bayılırımm onlar gibi olmuş :)

    YanıtlaSil
  6. Kac dakikada olur acaba tahmini olarak

    YanıtlaSil
  7. Tahmini pisme suresi ne kadar acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fulya'cığım,
      bir saat vermek zor. Fırına ve kek kalıbına göre değişiyor. Küçük kek kalıplarına koyarsan daha çabuk pişiyor. Büyük kek kalıbı kullanıran daha geç pişiyor. Fırının performansına göre de değişiyor. Mesela annemin fırını aynı ısıda daha çabuk pişiriyor.İç haznesi benim fırınımdan daha küçük olduğu için diye düşünüyorum. Yani pişerken takip edeceksin ;)
      Kolay gelsin...

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)