Brownie -(Best Cocoa Brownies - En İyi Kakaolu Brownie)


Bu tarifi Gokche'nin Çikolata Kavanozu isimli bloğunda gördüm.
Denedim ve sonuç muhteşem. Tarif için teşekkürler...

Beypazarı'na giderken yapmıştım. Kızlar çok beğenmiş iki gün önce arıyorlar.
-Abla, dört gözle Brownie tarifi bekliyoruz. Ne zaman yayınlayacaksın?

İşte tarif...



Malzemeler
150 gr tereyağ
1+1/4 cup şeker
3/4 cup + 2 yemek kaşığı kakao (Ben 100 gr'lık paket kullandım.)
1/4 çay kaşığı tuz
1/2 çay kaşığı vanilya aroması (1/2 paket vanilya kullandım.)
2 büyük boy yumurta (soğuk)
1/2 cup un
2/3 cup iri doğranmış ceviz (toz halinde olmasın, dişe gelecek irilikte)

(Cup dediği, bizim kupa bardağımız)

(Not: Kabartma tozu yok)

 Hazırlanışı

Önce benmari düzeneği kuralım. Geniş bir tencere alıp yarısına kadar su koyun. Üzerine ısıya dayanıklı daha derin bir kap ya da tencere koyun. Ben buharından bileğimi hafif yaktım. Onun için siz çok dikkatli olun. İçteki tencereye tereyağı, kakao, şeker ve tuzu koyun ve tereyağı eriyip karışım pürüzsüzleşene kadar karıştırın.

Karışım parmağınızı değdirdiğinizde hızla çekecek kadar sıcak olduğunda kabı tezgaha alın ve içine vanilyayı ekleyip tahta bir kaşıkla karıştırın.

Sonra yumurtaları birer birer ekleyin ve her seferinde çok hızlı şekilde karıştırın.

Karışım parlak ve homojen olduğunda unu ekleyin ve Gokche özellikle 40 kere demiş, ben de onu dinledim ve 40 kere hızlıca karıştırdım. Bittiğinde cevizi de ekleyin (kullanmayabilirsiniz).

20 cm'lik kare kalıbı margarin ya da tereyağı ile yağlayın. Karışımı boşaltıp  önceden ısıtılmış 170 derece fırında 20-25 dakika pişirin (ben tam 25 dakika pişirdim).

Gokche'nin de özellikle belirttiği gibi fırından çıktığında size olmamış bu dedirtebilir, soğudukça kıvamını alacak endişelenmeyin.

Soğuduğunda istediğiniz gibi dilimleyerek servis yapabilirsiniz.

Afiyet Olsun...
Not: Gokche'de bu tarifi Alice Medrich Bittersweet kitabından aldığını belirtmiş, ilgilenenler için...

Yorumlar

  1. Kupa ne boyuta olmalı onu anlayamadım? Mesela bende küçük de var büyük de. Ama fotoğraf da öyle güzel görünüyor kiii :))) kokusu burnuma geldi diyebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 250 ml olan kupalardan...
      Şöyle anlatayım bizim kullandığımız klasik su bardağı 200 ml,
      Kupalar ise 250 ml...
      Kolay gelsin...

      Sil
  2. Mmmhhh ufff kahvenin yaninda da ne iyi giderdi simdi

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık çok güzeller

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık çok güzeller

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)