Tencere'de Browni (Fincan Kek)


 Bu lezzetli kekin ustası Oya Ablamız...
Tarif ondan...
Bu lezzetten sizi mahrum edemezdim.
Ben de tarifini harfiyen yaptım ve çok lezzetli oldu, 
ama itiraf ediyorum, Oya Ablanın yaptıkları daha güzel oluyordu.
El lezzeti dedikleri bu olsa gerek...

Bir de siz deneyin bakalım...



Malzemeler
1 çay bardağı süt
1,5 çay bardağı toz şeker
2 çay bardağı un
2 yemek kaşığı kakao
1 yumurta
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Hazırlanışı


Bütün malzeme karıştırılarak hamuru hazırlanır.
Neskafe ya da kahve fincanı sıvıyağ ile yağlandıktan sonra (istenirse fincanın içine kek kağıdı konulabilir) fincanın yarısına kadar hazırlanan karışım konulur. 


Fincanlar tencereye dizilir. Dışından yarısına gelecek şekilde ılık su ilave edilip, tencerenin kapağı açık şekilde kaynaması beklenir.

Kaynayınca kapak kapatılır ve kapağını hiç açmadan 20 dakika kısık ateşte pişirilir. Yalnız bu süre kullandığınız tencere, fincan boyutu ve ocağın ısısına göre değişiyor.
Benim kekim yaklaşık 30-35 dakikada pişti. Kontrol etmekte fayda görüyorum.

Ocaktan indirilip tencerenin kapağındaki buhar silindikten sonra üzerine temiz bir bez ile örtüp, kapak kapatılır.
Pişirmeden önce kapağa bir bez sarıp öyle de pişirilebilir. 

Yaklaşık 15 dakika dinlendirilir.

Brownilerimiz fincandan çıkmaya artık hazır...

Çikolata sosu ya da çırpılmış krema ile de servis edilebilir...

Afiyet olsun...


Yorumlar

  1. hiç bu kadar ilginç bir kek pisirme yöntemi görmemistim :) bunu kesinlikle denemek istiyorum; ancak bir sorum var: su kek malzemesine karismiyor mu? kaynarken özellikle?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fincanların yarısına kadar su dolduruyorsun, onun için de hiçbir şey olmuyor. Afiyet olsun...

      Sil
  2. Ben de yaptim süper oldu; hemen de yayimladim (sizin bloga da link vererek tabii ki: http://www.sofravemuhabbet.com/2014/02/kakaolu-top-kek-tencerede-kakaolu-kek.html)

    bu güzel tarif için tesekkürler :-)

    YanıtlaSil
  3. Hemen denemek istiyorum bu güzel tarif için şimdiden tesekkürler ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel ve orijinal bir tarif. Denedim ve sonuç harika ! Teşekkürler.
    www.atesveben.com

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)