İmam Sarığı Pastası


Çok uğraştırıcı bir tatlı gibi görünebilir, ancak yapımı çok keyifli...
Kuzey görünce çok mutlu oldu. Tatlı düşkünü küçük yaramaz "annecim, bekleyemeyeceğim, çok acil yemem gerek" diye, dinlenmesini bile beklemeden alelacele afiyetle yedi.
Sunumunun şıklığı ve lezzeti ile beğeni toplayan küçük pastacıklarımızı Kayınvalidemin 52 duasında konuklarımıza ikram ettik. Zaman ne kadar çabuk geçiyor.
Allah dualarımızı kabul etsin, mekanları cennet olsun...

 
Malzemeler
Pandispanya için

 4 yumurta
1 su bardağı şeker
1 yemek kaşığı zeytinyağı
4 yemek kaşığı sıcak su
1 su bardağı un (bardak tepeleme olacak)
1,5 yemek kaşığı kakao
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 çay kaşığı vanilya

Kreması için
3 su bardağı süt
1 yumurta sarısı
4 yemek kaşığı şeker
1.5 yemek kaşığı nişasta
1 yemek kaşığı un (tepeleme)
2 yemek kaşığı hindistan cevizi
1 tatlı kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı vanilya

Islatmak için
1 çay bardağı süt

Çevresi için
Hindistan cevizi

Üzeri için
60 gram çikolata
1 yemek kaşığı kaymak veya 3 yemek kaşığı krema (ben kaymak kullandım)

 Hazırlanışı

İlk önce vanilya hariç diğer malzemeleri koyarak kremayı hazırlayalım. Ocaktan alınca vanilyayı ekleyelim ve iyice karıştıralım (kaşık ya da çırpıcı ile-bu aşamada robot kullanmayın).  Hazır olan kremamızı soğumaya bırakabiliriz. Krema soğurken, ara sıra karıştırın ki çok koyulaşmasın.
Pandispanya için, yumurta ve şekeri iyice çırpın. Zeytinyağını ekleyin. Çırpmaya devam ederken sıcak suyu kaşık kaşık ekleyelim. Vanilya, kabartma tozu, kakao ve unu eleyerek ekleyin ve kaşıkla karıştırın. Yağlı kağıt serilmiş büyük fırın tepsisine hamuru döküp 170 derecelik önceden ısıtılmış fırında 10-15 dakika kadar pişirin (Pişirme süresi fırına göre değişebiliyor).


Pandispanya soğuyunca, yuvarlak bir kalıpla keserek küçük yuvarlak parçalar elde edin. Kalıbınız yoksa ince ağızlı bir bardak kullanabilirsiniz. Bardağın kenarı kalın olursa, kesilen kenarları sıkıştırıp hamurlaştırabilir.



Kremanın yarısını sıkma torbasına alalım. Kaşıkla sürmek zor olabilir, bu nedenle sıkma torbası yoksa buzdolabı poşeti kullanılabilir (Kremayı poşete koyup, poşetin alt ucu kesilerek kullanılabilir). Yuvarlak kek parçalarını 1 yemek kaşığı sütle ıslatın. (Bu aşamayı ben unuttum ama sorun olmadı. Siz yine de atlamayın.)

Üzerine kremayı eşit bir şekilde sıkın. İkinci parçayı alıp kremanın üzerine kapatın. Bütün parçalar bittikten sonra geriye kalan kremayı bir kaseye alıp, cıvık muhallebi kıvamına gelene kadar mikserle çırpın.

Hazırladığınız küçük pastalarınızın kenar kısımlarını bu kremaya bulayın. Hemen ardından bol hindistan cevizine bulayın ve tepsiye dizin.

Pastaların açıkta kalan üst kısmına 1 yemek kaşığı sütle ıslatın.
Çikolata ve kaymağı benmari usulü eritip karıştırın. Pastaların üstünde boş kalan kısma birer kaşık çikolata sostan döküp yayın.


Pastalarımız 1-2 saat dinlendikten sonra servise hazır.

NOT: Pastaların üzerine sadece çikolata eritip döktüğünüzde, çikolata kısa sürede donuyormuş ve yerken zorluk çıkartabilirmiş. Bu yüzden üzeri için, ya kendi yaptığınız bir çikolata sos kullanmanız ya da erittiğiniz çikolatayı kaymak veya kremayla karıştırıp kullanmanız öneriliyor.

Artan kek parçalarını küçük bir kaba koyarak buzluğa atmıştım. Birkaç gün sonra çıkarttım, biraz çözülmesini bekledim ve bir tepsiye dizdim. Üzerine iki paket çikolatalı puding ve çikolata sosunu karıştırarak pişirdim. Bu karışımı üzerine  dökerek supangle tadında pratik bir tatlı yaptım ve çok beğenildi.

Küçük pastaların arasına birer dilim muz da koymanız mümkünmüş...

(Tarif Cahide Sultan'ın sayfasından, teşekkürler...)
 

 Gurmelerim iş başında...
Pasta ile ilgili yorumlarını yapıyorlar ve nasıl yapıldığını tartışıyorlar...
Pastayı mı yesem, onları mı yesem diye çok düşündüm ve
gurmelerimi yedim...
Hiçbir şeyde yok bu lezzet ve keyif...

 Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. Çok güzel görünüyor
    yapması anlatmasından daha pratik sanırım dimi :)
    o minik gurmeleri yerim ben
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. harika
    gurmeleri yesek daha iyi
    çok leziz görünüyorlar:)

    YanıtlaSil
  3. Nefis olmuş ellerinize sağlık :) bu arada blogumdaki supangle tarifimi denemek istemişsin eksik yazmışım çok sağol söylediğin için düzelttim bakabilirsin ;)

    YanıtlaSil
  4. ellerinize ve emeğinize sağlık herşey çok güzel görünüyor.bende yeni blog açtım mutfak maceralarımı paylaşmak istedim.sevgiyle kalın

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)