Kıymalı Rulo Börek

 
 Hafta sonu iftarda konuklarımız vardı. Bu böreği ilk defa denedim.
Ne kadar lezzetli olduğundan bahsetmeyeceğim.
Tadına bakanların yorumlarını bekliyorum.
Hafta sonu baba-oğul evimi dekore ettiler, bir de onlarla uğraştım.
Bizim paşanın yeni oyuncağı için koridorda halı, kilim ne varsa kaldırmışlar.
 Yani,
Bizim koridor oldu yarış pisti...
Keyifli kahkahalarını duyunca hiç sesimi çıkarmadım.
Ben sesimi çıkarmadığım için  koridorlar hala bu şekilde duruyor.
Ben de kendimi teselli ediyorum; "zaten sıcak, serin serin oturuyoruz işte" diye, ne yapalım ;)

Bekliyorum heveslerinin geçmesini... 
Adamdaki keyfe bakar mısınız?




  
        
Malzemeler
3 Yufka
 2 Kaşık sıvı yağ (tepsiyi yağlamak için)

Sosu için
1 Yumurta
1 Çay bardağı süt
3 Kaşık yoğurt
Yarım çay bardağı sıvı yağ
Çay kaşığın ucuyla karbonat

Kıymalı iç harcı için
300 gr. kıyma
2 adet soğan
2 adet yeşil biber
1 adet kırmızı biber
2 diş sarımsak
1 çay bardağı su
Tuz, karabiber, kimyon

 Hazırlanışı
Öncelikle iç harcımızı hazırlayalım. Soğanı ve biberleri yıkayıp, ince ince doğrayalım. Daha sonra içine ince doğranmış sarımsak, baharatlar, su ve kıymayı ekleyerek iyice karıştıralım.

 İkinci adım olarak; yumurta, süt, yoğurt, sıvı yağı ve karbonatı iyice karıştırarak sosumuzu hazırlayalım..

 Tepsiyi yağlayalım (ben yağlı kağıt koydum, o nedenle üzeri biraz az kızardı.) ve üzerine yufkanın birini serelim. Yufkanın kenarları tepsiden sarksın sosu kaşıkla üzerine gezdirelim ve
  iyice yayalım. Tepsinin kenarından sarkan kanatları mektup zarfı gibi tepsinin kenarlarından içeri katlayalım (fotoğraftaki gibi).

Katladıktan sonra tekrar sostan sürelim.

İkinci yufkayı da üzerine serelim ve aynı işlemi ona da uygulayalım.

 Üçüncü yufkayı da serelim içini soslayalım, ancak kenarlarını katladıktan sonra sos sürmeyeceğiz.
Kıymalı iç harcını böreğin üzerine yayalım.  
 180 derece fırında pişirelim. Üzerini çok kurutmayalım.
 Fırından çıkan böreğimizin ilk sıcaklığı çıkınca rulo yapalım ve biraz dinlendirelim.
Dinlenen böreğimizi dilim dilim kesip ikram edelim.
  

Afiyet olsun...
Bu böreğin tarifini Sevgili Blogger Arkadaşım Ayşe Alkan'ın "Bir Kase Lezzet" isimli bloğundan aldım. Tarif için tekrar teşekkürler. Orijinal tarif

 
Bir de laz böreği yaptım ki...
Muhteşem oldu...
Tarif için tıklayınız...

Yorumlar

  1. Ay ayy ben bu şirin oğlanı yerimm...Çok tatlı maşallah..Yalnız böreklere yutkunarak baktım haberin olsun,ellerine sağlık canım..afiyetle..

    YanıtlaSil
  2. Börekler Sarıyer böreklerine taş çıkarır gibi duruyor. İlk fırsatta deneyeceğim, umarım seninki gibi olur. Ellerine sağlık. :)

    http://mutfakkazanbizkepce.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Canım afiyet olsun eline sağlık nefis yakışıklı oğluşu öptüm huzurlu günler mutluluklar:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)