Soslu Sigara Böreği (Fırında)


 İlle de sigara böreği olsun, o da kızartma olmasın diyenler için...

Malzemeler 

3 adet yufka

Sos için;
yarım su bardağı süt
1 kahve fincan sıvıyağ
2 yumurta (birinin sarısı üzeri için yarılacak)


İç harcı;
Peynir
Sosis

Hazırlanışı

Sos malzemelerini iyice karıştırıyoruz.  İç malzememiz için sosisleri küçük küçük doğrayıp peynir ile karıştıralım. Bir yufkayı serelim üzerine hazırladığımız sosun üçte birini (1/3) sürelim ve yufkamızı 12 parçaya bölelim. İç malzememizi koyarak sigara böreği gibi saralım. Diğer iki yufka içinde aynı işlemi yapalım. Sigara böreklerimizi yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştirelim ve üzerine ayırdığımız yumurta sarısını sürelim. Önceden ısıtılmış 200 derece fırında pişirelim (İlk piştiğinde sigara böreği gibi çıtır çıtır oluyor ama bekleyince yumuşuyor, bilginiz olsun.).
  


Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. Ben sigara böreğinin adını değiştirdim kendimce parmak börek demiştim çocuklar severek yiyorlar bari adı farklı olsun demiştim tabi bu benim düşüncem fakat bu börekte çok güzel olmuş eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık çok iştah açıcı görünüyor: ))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)