Şam İşi Tatlısı


Yağsız, yumurtasız tatlı mı yapılır demeyin...
İşte size nefis Şam İşi Tatlısı...
Eşim revaniyi çok sever, geçenlerde revani krizi tuttu. Bu tarifi Hünerli Bayanlar'da görmüş ve denemek için fırsat kolluyordum. Hemen atladım, bugün değişik bir tatlı yapayım sana, diye ;)

İşte sonuç...



Malzemeler
Keki için;

1 su bardağı toz şeker
1,5 su bardağı irmik
1 su bardağı yoğurt
yarım su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

Şerbeti için;
2,5 su bardağı şeker
2,5 su bardağı su
1 tatlı kaşığı limon suyu

Hazırlanışı

Kek malzemelerini karıştırarark, yoğun kıvamlı bir kek hamuru hazırlayalım. Ben pişirmek için 26 cm çapında olan yuvarlak borcam kullandım. Borcamı sıvıyağ ile yağlayalım ve bir tatlı kaşığı kadar toz şekeri serpelim. Kek harcını kaba dökelim ve kaşıkla eşit şekilde yayılmasını sağlayalım. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarıncaya (yaklaşık 40-45 dk.) ve batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirelim.
Keki fırına verdikten 15-20 dk. sonra, şerbeti hazırlamaya başlayabiliriz. Bir tencerede, suyu ve şekeri, kaynatın. Kaynamaya başlayınca, limon suyunu ekleyin ve 1-2 dk. daha kaynatıp altını kapatın.
Kek fırından çıkar çıkmaz, üzerine sıcak şerbeti kepçe ile yavaş yavaş yedirin. Üzerini kapatın ve  en az 3-4 saat ya da bir gün bekletin. Üzerini istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz.
Tatlı ile çok işi olmayan ben, nerede köşesi kenarı varsa onları yedim ;)
Dışarıda satılan Şam Tatlısını seviyorsanız, bu tarife bayılacaksınız.

Not: Tarif Hünerli Bayanlar sayfasından alınmış, küçük değişiklikler yapılarak denenmiş ve çok lezzetli olduğu için memnun kalınmıştır. 
Tarif için tekrar teşekkürler...

Yorumlar

  1. Keşiften geliyorum :)(:
    bana da beklerimmm :)(:

    http://aycinmutlu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık çok güzel görünüyor ama ben beceremem gibi geliyor sanki :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)