Hindistan Cevizi Topları (Kardan Adam) Tarifi


Kuzey'in doğum günü için yaptığım hindistan cevizi topları ya da Kardan Adam tarifi...
Az kaldı diğer tarifleri de en yakın zamanda ekleyeceğim.

Sevgiyle kalın...

Hindistan Cevizi Topları (Kardan Adam) Tarifi için Malzemeler;
3-4 su bardağı hindistan cevizi
1 su bardağı + 1 kahve fincanı süt tozu
3/4 su bardağı pudra şekeri
1 kutu krema (200 ml)
Topları üst üste tutmak için tatlı kraker (biscolata stix)



Hindistan Cevizi Toplarını (Kardan Adam) Süslemek için;
Küçük renkli pasta boncukları
Bonibon
2-3 dilim havuç

Hindistan Cevizi Topları (Kardan Adam) Tarifinin Hazırlanışı;
Şeker ve kremayı 3-4 dakika şeker eriyinceye kadar çırpın. Süt tozunu ekleyin. Hamur yuvarlanabilecek bir kıvama gelinceye kadar azar azar hindistan cevizi ekleyin. Çok katı olmamasına dikkat edin. Yarım saat kadar buzdolabında dinlendirirseniz daha iyi şekil alıyor. Dinlendirdiğiniz hamuru kardan adam yapmak için değişik boylarda yuvarlayarak hindistan cevizine bulayın.
Üst üste koyduğunuz hindistan cevizi toplarını birbirine tutturmak için biscolata stix'in çikolatasız kısmını kullandım. Kardan adamların gövdesini oluşturacak parçayı tabağa alın tatlı krakeri saplayın ve üzerine diğer topu oturtarak başı sabitleyin.
Kardan adamların gözleri ve düğmeleri için damla çikolata kullandım ama biraz büyük oldu. Pasta boncuğu ile daha iyi olabilir. Havuçtan minik üçgenler keserek burunları takın (burun için kuru kayısıda kullanabilirsiniz). Ben fotoğraf çekerken unutmuşum ama siz ağzını yapmak için ince uçlu bir bıçak kullanabilirsiniz ;)
Bonibondan şapkalarını takarak servis yapın. (Şapkaları yapıştırmak için ben Dr.Otker'in glazür şekerlerini kullandım siz krema ya da labnede kullanabilirsiniz.)



Bu cici Hindistan Cevizi Topları - Kardan Adamların tarifini Mutfak Sırları sayfasından aldım. Kardan Adamlar için orjinal tarifte labne peyniri kullanılmış ama ben kullanmadım. Tarif için tekrar teşekkürler...

Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. Çok şekerler, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Çok beğendim.. Çok güzel olmuşlar.. Bir defa yaptım oğlum çok beğendi.. Biraz acemiceydi.. Ama yine de çok beğenmişti... :)

    YanıtlaSil
  3. Ne tatli olmus,benimkilerde bayiliyor bu kardan adamin her haline...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)