Fırın Sütlaç



Kızarmış Sütlaç yediniz mi hiç?
Benim oğlum tam bir sütlaç delisi ve fırında sütlacın bizim evdeki adı "kızarmış sütlaç". 

Malzemesi
2 lt süt
1,5 su bardağı pirinç
9 su bardağı su
1,5 su bardağı şeker (damak tadınıza göre siz de ayarlayabilirsiniz)
2 yemek kaşığı buğday nişastası
1 fiske tuz


Sos için
1 yumurta sarısı
yarım paket vanilya

Hazırlanışı
Pirinçleri yıkıyoruz ve üzerine suyu koyarak haşlıyoruz. Pirincin suyuna bir fiske tuz, tadı alınmayacak kadar az (bir cimcik), atıyoruz. Pirinç haşlanırken suyu az gelirse kaynar su ekleyebilirsiniz. Su miktarı pirincin cinsine göre değişebilir, sonuç olarak pirinç iyice haşlanacak. 

Haşlanan pirincin üzerine sütünü ekliyoruz ve yaklaşık 8-10 dakika kadar daha kısık ateşte kaynıyor, dikkat edin taşmasın. 
Artık şekerini ilave edebiliriz. Şekerini damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz. Pirinçler şekeri içine çekinceye kadar -yaklaşık 5 dakika kadar- daha kaynamaya devam etsin.
Bir kaseye nişastayı koyuyoruz ve yaklaşık yarım su bardağı su ile karıştırarak sıvı hale getiriyoruz. Bu karışımı sütlaca yavaş yavaş ekleyeceğiz ve sütlacı hızlı hızlı karıştıracağız ki topaklanmasın. Sürekli karıştırarak birkaç dakika daha pişirelim ve ocaktan alalım.

Bu ölçü ile sütlacın hepsini fırında yapmıyorum. Bu aşamada yaklaşık 6 kase sütlacı ayırıyorum, bunları oğlum kızarmamış sütlaç olarak afiyetle yiyor. Bu arada sütlacın ilk sıcağı da çıkmış oluyor. Geriye kalanına eklemek için yumurta sarısını hazırlayalım.
Önce vanilya ile yumurta sarısını iyice çırpalım ve sütlaçtan biraz üzerine ekleyerek yumurtayı iyice yedirelim yumurta parça parça kalmasın. Bu yumurta karışımını sütlaca yavaş yavaş ve karıştırarak ekleyelim.
Artık sütlacı fırın kaplarına alabilirsiniz. Fırın kaplarını derin bir tepsiye alalım ve kapların yarısına gelecek şekilde oda sıcaklığında su koyalım ve sütlaçları fırına verelim. 


Fırını 230-240 derecede iyice ısıtın, sütlaçları koyacağınız zaman ısıyı 200 dereceye indirin ve fırın sadece üstten ısıtsın. Tepsiyi fırının normal pişirme yaptığımız ayarın üzerine yerleştirelim. Yani fırının tavanına yakın olan bölmeye...
Sütlaçların üzeri hafif sararmaya başlayınca üzerlerine bir tutam şeker ya da pudra şekeri serpebilirsiniz. Hem hafif bir karamelize tat hem de üzerinin güzel kızarmasını sağlarsınız. 
Afiyet olsun...



Yorumlar

  1. Toprak kaplardan bende alıcam sanırım çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seramikleri de var çok şık, ben de onlardan almayı düşünüyorum. Çok cici renkleri de var, alacaksan aklında bulunsun ;)

      Sil
  2. elinize sağlık çok güzel olmuş :-))

    YanıtlaSil
  3. Ne zamandır yapmamıştım.sizin tarifinizle mutlaka deniycem.elinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Bunu iki farklı yerden yedim birini çok beğendim birini hiç beğenmedim sanırım biraz zor bir tatlı :D

    YanıtlaSil
  5. Fırında hiç denemedim.. Sütlacı çok severim.. Bir de fırın deneyeceğim.. Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Eşim çok sever fırın sütlacı sık sık yaparım ben de ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  7. Sütlaçın her halini severiz, sevilmez mi :) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Bu tatlı sık takılır oldu gözüme sonunda yapacağım galiba, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Bizim burda bunun ismine kaymacina denir

    YanıtlaSil
  10. Olsada yesek dedim valla :)
    Sevgilerle
    http://fernoce.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  11. Fırın sütlaç favori tatlılarımdandır. Ellerinize sağlık. Bu arada yeni adresime beklerim.
    http://eceninyemekleri.com

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)