Gözleme


Gece vakti çocukları acıkırsa annemin yapamayacağı şey yoktur ;)
Canları ne istiyorsa paşaların yer-saat fark etmez.
Tipik bizimkiler işte... Bizim er kişiler bu aralar çok yoğun çalışıyorlar öğlen yemeğini geç yedikleri için akşam yemeğinde mızırdanıyorlar. Saat ilerleyince de acıkıyorlar, sonuç gece vakti "gözleme"...

Bu saatte ağır olur, daha hafif bir şeyler hazırlayım falan dedim ama "gece kahvaltısı" yapacaklarmış, yani onlar için yeterince hafif...
Ben de gözlemeleri hem pişirdim hem söylendim. 
Gerçi kime söyleniyorum benim oğlum da dayılarına çekmiş, ne zaman canının ne isteyeceği belli olmuyor. Sanırım bizden kaynaklanıyor kıyamıyor, üşenmiyoruz ya... 
Onun için de istekler hiç bitmiyor. 
Canlarım benim...

ve itiraf ediyorum, pişerken o kadar güzel koktu ki dayanamadım ben de yedim ;)


Malzemeler (yaklaşık 9 gözleme)

3 su bardağı su
un (unun ölçüsü niye yok diyeceksiniz ama inanın markasına göre ne kadar su ile özleştiği değişiyor)
tuz

Arasına sürmek için
sıvıyağ

Üzerine sürmek için 
margarin ya da tereyağ

Hazırlanışı

Geniş bir kaba yaklaşık 2 su bardağı kadar un koyun ve suyu azar azar ekleyerek karıştırın. Mutlaka cıvık olacaktır. İstediğiniz kıvama gelinceye kadar azar azar  un ekleyin. kıvamı ele yapışmayan ama yumuşak bir hamur olacak. Hamurun üzerini kuru bir bezle örtüp yaklaşık 15-20 dakika dinlendirin.

Hamuru 9 pazı olacak şekilde bölün ve yuvarlayın. Açmayacağınız pazıların üzerini örtün, kurumasın.

Hamuru un yardımı ile yufka inceliğinde açın. İçine sıvı yağ sürün (ben ayçiçek yağı kullandım) ve zarf şeklinde katlayın. Eğer pişirecek biri varsa hem açıp hem pişirebilirsiniz.  Ya da benim gibi hazırlayıp sofra bezine alıp daha sonra pişirebilirsiniz.

Pişirme olayı çok önemli... Teflon tavada yağsız pişiriyoruz. Şöyle anlatayım; ocağınız harlı yanacak, tava iyice ısınacak, gözlemeyi tavaya alın yaklaşık 30 saniye dursun çevirin hafif alazlanmış olacaktır, o tarafı margarin ya da tereyağ ile yağlayın ve tekrar çevirin diğer tarafını da yağlayın. İlk yağladığınız ve çevirdiğiniz taraf pişince tekrar çevirin, diğer tarafı da istediğiniz şekilde kızarsın ve tavadan alın. Çok kuru ise tavadan alınca azıcık daha yağlayabilirsiniz. 
Bu şekilde hepsini pişirin.


Ellerimize sağlık...

Sevgiyle kalın...

Yorumlar

  1. Nefis görünüyor ellerine sağlık. Paylaşım için teşekkürler, sevgiler ♥
    Kızsal Şeyler

    YanıtlaSil
  2. gece gece ay ay ay hep kalori:))) bizimkiler de 2 de falan yiyor yemek ben uyuyorum

    YanıtlaSil
  3. çok güzel gözüküyorlar. Canım çekti. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık. Gözleme nefis olmuş. Afiyetler olsun.. Sevgiler..:)

    YanıtlaSil
  5. Saka gibi:))) bu aksam biraz işim uzadı ve eve geç geldim 8.30 falan... mutfaktan inanilmaz cekici kokular geliyor..... annem yine dokturmus:)) Hiç üşenmeden peynir,patates ve tahinli üç çeşit gözleme yapmış. Desenize bugün gözleme günü:)))))
    Size de afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  6. Bazen canım o kadar çok çekiyor ki annee tavada hemen yapsana diye bağırıyorum ama hazır yufka ile :)) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)