Pankek / Pancake


Benim oğlumun Amerikalılardan ne eksiği var. Amerikan kahvaltılarının vazgeçilmezi Pankek Kuzey'in de kahvaltı, ikindi kahvaltısı ve gece kahvaltısının vazgeçilmezi... Gerçi bana değil, ananesine yaptırıyor. Benim de  "Han" dediğim yere "Han" kuran bir ananem olsaydı ben de ne isteyeceğimi şaşırırdım herhalde... "Annane benim canım tatlı bir şeyler istiyor, pankek mi yapsak?"
7 gün 24 saat fark etmez, ananesinin kuzusu ister, pişirilir, yenir.

Ellerine sağlık annem... Annane de pişer bize de düşer ;)



Şimdilerde "pankek" dense de  bizim çocukluğumuzda "kaşık dökmesi" denirdi. Annem hem tatlısını hem de tuzlusunu yapardı. Tarifin kökeni neresi bilmiyorum ama biz lezzetinin keyfini çıkarıyoruz...

Sevgiyle kalın...

 Malzemeler
1 su bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
1,5 su bardağı un
2 yumurta
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz

(tuzlu yapılmak istenirse tarif bu... Tatlı yapılacaksa 1 su bardağı yoğurt yerine 1 su bardağı süt kullanılacak ve tuz yerine de 2 yemek kaşığı şeker eklenecek)

Hazırlanışı

Önce yumurtaları iyice çırpın, arkasından yoğurt ve sıvı yağı ekleyerek devam edin. En son un, kabartma tozu ve tuzu da ekleyin. Akışkan bir hamur haline gelecek, mutlaka 15-20 dakika dinlendirin.

Yağsız tavayı ocakta iyice kızdırın ve kaşık yardımı ile hamuru tavaya dökün. İstediğiniz büyüklüğe göre miktarını ayarlayabilirsiniz. Hamuru tavaya yuvarlak şekilde dökün (aynı anda 2-3 tane dökebilirsiniz). Üzeri göz göz olduktan sonra spatula yardımıyla ters çevirin.
İki tarafı da piştikten sonra servis tabağına alın ve hamur bitene kadar aynı işleme devam edin.

Afiyet olsun...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)