Bardakta Sodalı Kek


Nedir bu bende ki kek aşkı?


Malzemeler

3 yumurta
1 su bardağı şeker (tatlı sevenler 1,5 su bardağı koyabilir)
1 şişe soda
1 su bardağı sıvı yağ
2  yemek kaşığı kakao
2,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya

18-20 adet kahve için olan küçük kağıt bardak (normal kağıt bardakların ölçüsü 7 oz'dur, kahve için olanlar ise 4 oz, ben 4 oz olanlardan kullandım.)

Hazırlanışı
Yumurtalar ile şekeri pürüzsüz hale gelinceye kadar çırpın. Daha sonra soda ve sıvı yağı azar azar ekleyerek çırpmaya devam edin. Kabartma tozu, vanilya ve kakaoyu unun içine karıştırın. Bu toz karışımı eleyerek kek hamuruna ekleyin. 
Kağıt bardaklarımızı tepsiye dizip kek hamurunu bardakların yarısına gelecek şekilde doldurun. 
Bardakları kesinlikle yağlamayın. 

Önceden ısıtılmış 180 derece fırında ortalama yaklaşık 40 dk pişirin (fırına göre değişecektir). Fırını 20-25 dakikadan önce açmayın. Daha sonra kürdan testi ile pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz.

Kekleri ılıyınca bardaktan çıkarmadan bir kaba koyarak hava almayacak şekilde streçleyin ya da temiz bir poşete koyarak 2-3 saat dinlendirin. Hem bardaklardan daha rahat çıkıyor hem de keklerin üstü kurumuyor. 
siz isterseniz kağıt bardakların içine kağıt kek kalıbı da yerleştirebilirsiniz. O şekilde de görüntü daha şık olabilir.


Afiyet olsun...

Yorumlar

  1. Kağıt bardakların o kadar sıcağa dayanabileceğini hiç tahmin etmezdim. Çok güzel bir yöntem. Harikasınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk başta çekindim ama kağıt olanlarında hiçbir sıkıntı yok... plastik karışımlı olanları kullanmayın. Sevgiler

      Sil
  2. Ellerinize sağlık harika olmuş. Kadınların yaratıcılıklarına bayılıyorum. Kağır bardakta kek süper fikirrr 👍🏻❤️❤️❤️

    YanıtlaSil
  3. Çok pratik bir tarif olmuş Fincan teyze :) Elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kek benim vazgeçilmezim galiba. Pratik, lezzetli, sunumu şık ;) Tam benlik...

      Sil
  4. Çok güzel görünüyor iyi kabarmış. Bu bardak ya da fincan işini deneyeceğim

    YanıtlaSil
  5. Benim bu aralar keklerle başım dertte sanırsam kendi kendime nazar ettim ve artık keklerim içini çekmiyor. Bir de bunu deneyeyim. Fırınım mı bozuldu diye düşünmeye başladım artık. Hani bunun arasını oyup bi de krema koyuyorlar ya uzun süredir o var aklımda bu hasta sonu denemeli ;)
    Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen öyle oluyor, bir ara benim de yaptığım kekler kalıptan çıkmıyordu ;) Nazardır nazar dedik... Bardakta kek için tarifime bakmak isterseniz.

      http://fincanteyze.blogspot.com.tr/2015/03/bardakta-kek.html

      Gerçekten çok lezzetli oluyor.

      Sevgiler

      Sil
  6. Ben de bardakların ısıya olan dayanıklılığına şaşırmış durumdayım.
    Elinize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)