Sodalı Poğaça / Pamuk Poğaça


Bugünkü poğaçalarımızı bayramda yaptım. tarif Sevgili Emine'den... Tarif için tekrar teşekkürler. Kuzey bu poğaçayı çok sevdi. Paşamın damak tadı çok geliştiği için her şeyi beğenmiyor.
Bayramda hazırladığım poğaçaların içi boş ve üzerine herhangi bir şey koymadım. Biz de "huylu" çok ;) Bazısı peynirli bazısı zeytinli yemiyor. Patatesli baharatsız bir şeye benzemiyor, çocuklar baharatlı yemiyor. Et yemeyenleri de unutmamak gerek, kıymalı yapamıyorum. Bazısı üzerindeki susamı bazısı çörekotunu ayıklıyor. Ben de tertemiz bir poğaça yaptım; içi ve üstü boş ;)

Gerçekten yumuşacık ve çok lezzetli oldular, ellerimize sağlık...

Malzemeler
1 paket maya (yaş ya da kuru)
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
1 şişe maden suyu

1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Alabildiği kadar un

Üzeri için;
Yumurta sarısı

Sodalı Poğaça Nasıl Hazırlanır?

Hamur yoğuracağınız kaba önce süt ve şekeri koyun içine kullanacağınız mayayı koyun ve mayayı iyice eritin. Yaklaşık 10 dakika bekletin maya hafif köpürmeye kabarmaya başlıyor. İçine tuz, sıvı yağ ve sodayı ekleyin. Daha sonra unu yavaş yavaş ekleyerek yoğurmaya başlayın. Ele yapışmayan ama yumuşak bir hamur oluncaya kadar un eklemeye devam edin. İyice yoğurduğunuz hamurun üzerine nemli bir bez örterek mayalanmaya bırakın. Eğer zamanınız kısıtlıysa şekil verip tepsiye dizin (tepsinin altına yağlı kağıt serin) ve tepside mayalandırın. Ben boş yaptım ama siz istediğiniz iç malzemesini kullanabilirsiniz. Mayalandığı zaman üzerlerine yumurta sarısı sürün. İsterseniz üzerlerine susam ya da çörekotu da koyabilirsiniz. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.

Yumuşacık mis gibi poğaçalarımız hazır...

Afiyet olsun...



Yorumlar

  1. en iyisi boş olan :-)) elinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel gözüküyor.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Nefisssss ben de deneyeceğim bayıldım bu tarife

    YanıtlaSil
  4. Puf puf olmuş, çok lezzetli görünüyor:) ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Bu durumda boş yapmak en mantıklısı olmuş, isteyen istediğini koysun içine :) elinize sağlık sevgiler... http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

    YanıtlaSil
  6. ELLERINE SAĞLIK SUNUM HARIKA

    YanıtlaSil
  7. Elinize sağlık nefis görünüyor :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

A Spoonful of Sugar-Çikolatalı Tart

Sodalı Börek (Yumurtasız)